Navigace

Obsah

Školní výlet šesťáků do Brna, 29. 5. 2018

V úterý 29. května jsme se vydali na výlet do Brna. Odjížděli jsme v 6.55 hodin autobusem do Nemotic a odtud vlakem do Brna. Zde jsem začali výklad o Brně před hlavní budovou vlakového nádraží a vydali jsme se do víru Brna. Nejdříve jsme prošli Masarykovou ulicí směrem ke Staré radnici. Zde následoval výklad o skvostech této starobylé budovy. Od Staré radnice jsme se přemístili na Náměstí svobody. Zde jsme zhlédli starobylé domy-dům Kinských a dům pánu z Lipé. Poté následoval výklad o brněnském orloji a 40 minutový rozchod. Od náměstí Svobody jsme šli na Zelný trh. Na tomto trhu jsme se prošli mezi stánky, shlédli divadlo Redutu, divadlo Husu na provázku, kašnu Parnas a jiné zajímavosti. Od Zelného trhu jsme se vyšli po schodech ke katedrále sv. Petra a Pavla. Prohlédli jsme si katedrálu pěkně zvenku v podobě gotiky a poté zevnitř v podobě baroka. Nezapomněli jsme zmínit sídlo brněnského biskupa a založení biskupství v Brně roku 1777. Pod katedrálou jsme shlédli Brno z výškových teras s výkladem-zejména pak zmínění nejvyšší budovy v ČR, kterou je AZ Tower. Odtud jsme sešli na Šilingrovo náměstí a poté do Mc Donaldu, kde jsme se najedli. Celou touto historickou obchůzkou po Brně nás provedla paní průvodkyně PaeDr. Ludmila Lešová. Zato jí patří velké poděkování nás všech. Od hlavního nádraží jsme ve 12.20 odjeli tramvají k Jump Parku kde jsme ve 13.00 hodin začali skákat na třech různých trampolínách. Na první trampolíně bylo běžné skákání, na druhé skákání v podobě vybíjené či basketbalu. Na třetí trampolíně byly pouze místa odkud se skákalo do měkkých krychlí kde jsme se mohli i zahrabat. Ve 14.00 hodin jsme skákání ukončili a poté co jsme usušili svůj pot tak jsem přešli přes řeku Svratku k zastávce autobusu Křídlovická, odkud jsme odjeli k VIDĚ Brno-vědeckozábavný park. Tento park je zajímavý tím, že je určen pro každého člověka. Areál je rozdělen do 4 sekcí-planeta, civilizace, člověk a mikrosvět. Po hodinovém zhlédnuí zajímavých expozic jsme se vydali do zdejší auly, kde na nás čekaly zajímavé fyzikální pokusy. V 16.30 hodin jsem přešli na tramvajovou zastávku k Výstavišti a odjeli jsme k hlavnímu nádraží. Ještě před odjezdem vlaku jsme navštívili galerii Vaňkovku. Zde následoval 25 minutový rozchod. Poté jsme už konečně přešli na vlak, který odjel v 17.30 a do Koryčan jsme přijeli v 18.45 hodin.